ადამიანის სული, გაცილებით უფრო მძიმეა, ვიდრე სხეული, იმდენად მძიმე, რომ ერთ ადამიანს მისი ტარება არ

Страницы

შემაჯამებლები


 http://1drv.ms/1BM7r3m



  17.10.2014                                                                                                                                                 თარიღი                                                                                   
               სახელი
            გვარი                              
                         VIIII  კლასი                                                      
                         I  შემაჯამებელი ტესტი                                              
                        ქართულ  ენასა  და  ლიტერატურაში                                       
1.                  რა  არის ნოველა?
2.                  რა არის  თემა?
3.                  რა  არის  იდეა?
4.                  ვინ არის  ავტორი  ნაწარმოებისა ,,დადიანის  ასული და მათხოვარი? 
5.                  საქართველოს რომელ კუთხეში  ხდება  მოქმედება?  (დაასაბუთეთ) 
6.                  იპოვეთ  და  შეასწორეთ  შეცდომა:  ,,მხედარი  მარდათ  გადმოხტა  ცხენიდან.“   
7.                  ვის  აცილებდა  დადიანის ასული?  
8.                  რა  არის   ,,ჩეგოლა“? 
9.                  რა  არის  ,,ბაშლაყი“  
10.              რომელი მხატვრული  გამოხატვის  საშუალებაა  გამოყენებული: ,,ყვავილებით                               დატვირთულ  მთელ სოფელს  მოვიყვან, მთელს  ქედს  წამოვიღებ“ 
11.              როგორი  დამოკიდებულება ჩანს  ვაჟის  მხრიდან  დადიანის  ასულის  მიმართ? 
12.              როგორი  დამოკიდებულება  ჩანს  დადიანის ასულისა  ვაჟის მიმართ? 
13.              რომელ  წიგნს  ფურცლავდა  დადიანის  ასული? 
14.              რისთვის  მივიდა  მათხოვარი  დადიანის  ასულთან? 
15.              რას შეადარა  მათხოვარმა  თავისი  გადამრჩენელი? 
16.              რამდენი   ხანი იყო  გასული  მათი  პირველი შეხვედრის  შემდეგ? 
17.              რამდენი  ვაჟკაცი დაიღუპა  დადიანის  ასულის  გადასარჩენად? 
18.              რამ  გააკვირვა   გდარჩენილი  მათხოვარი? 
19.              რა მოართვა  მათხოვარმა  დადიანის  ასულს? 
20.              რა  ცვლილება  შენიშნა  მათხოვარმა  დადიანის  ასულის  ქცევაში? 
21.              რა  შეიცვალა  მათხოვრის  ცხოვრებაში  დადიანის  ასულთან შეხვედრის  შემდეგ? 
22.        რამ შთააგონა  ვაჟა-ფშაველას, რომ   დაეწერა  ლექსი  ,,რამ   შემქმნა  ადამიანად“?
23.              რატომ ნატრობს  ვაჟა  წვიმად  ყოფნას? (დაასაბუთეთ  ციტატით) 
24.              ,,თოვლად  ქცეულსა  სულშია  ცეცხლად  იმედი  მრჩებოდა,“
             როგორ  გესმით  ,,თოვლად  ქცეული სული“                                                                             განმარტეთ  ტაეპი:
25.გაიხსენეთ ნოდარ  დუმბაძის  მოთხრობა  ,,კორიდა“. ნაწარმოების  მიხედვით, როგორ  ექცევიან  ხარს  ესპანელები?  
ქართველები? 
რა მსგავსება და რა  განსხვავებაა ამ ორ  დამოკიდებულებას  შორის?
25.              რა  არის  ნაწარმოების  მთავარი  სათქმელი? 

26.        შეასწორეთ  წინადადებებში  დაშვებული შეცდომები. 1. მეგობარის  ღალატი  არ სჯეროდა  დავითს. 2. ცელქი ნიავი ღრუბელის  კიდეზე  ისვენებს. 3.უზარმაზარი  მინდორის   მიღმა აღარაფერი ჩანდა. 4.სარკმელის  მიღმა  სხივთა  მეჯლისი იყო. 5. ჩარგალის  ზემოთ, ტყეში,  ბებერი  მუხა  დგას. 6. იმ ამბავის  შემდეგ დიდი დრო გავიდა. 7. თევდორეს  ღმერთის  იმედიღა ჰქონდა. 8.მოხუცი ხუცესები  მშვიდად  საუბრობდნენ.  9.ის ხუთი წელის შემდეგ დაბრუნდება. 10. რას ამბობ, ელენევ,  მაგას როგორ ვიზამ? 10. ვახტანგის ეს აღარ მოეწონა.                                         (10)



                                                                                                                                                                      17.11.2014                                   
    თარიღი
     სახელი           
     გვარი                                        
                     VIIII  კლასი                                                                   
                                                                                                                       
                   II  შემაჯამებელი ტესტი                                                                                                                    ქართულ  ენასა  და  ლიტერატურაში                                                                                                      
1.                  რა  არის  ფოლკლორი?
2.                  რა არის  ბალადა?
3.                  განმარტეთ  სიტყვები:?   ბერხენი------------------------------------------; 
ჭიუხი----------------------;  ფრანგული---------------------;  
ჯაბანი----------------------(1)
4.                  რამდენ ნაწილად  შეიძლება დაიყოს ბალადა ,,ლექსი  ვეფხისა და მოყმისა“    (დაასახელეთ)
5.                  რა ხდება ვეფხვისა და მოყმის შებმისას მათ ირგვლივ? რისი მანიშნებელია ეს?     
    
6.                  ვინ არის ბალადის  მეორე ნაწილის ავტორი და  რა  ვიცით  მის შესახებ? (გადმოეცით 3-4  წინადადებით)
7.                  ვინ არის ავტორი მოთხრობისა ,,წიგნი“? 
8.                  რომელ  პირშია  დაწერილი მოთხრობა?
9.                  რა  ნიშნით  შეარჩიეს  მკვლელი?   რისთვის  უნდა  ეძია  მას  შური?
10.              რამ  ,,გაათამამა“  და  ,,გააბუმბერაზა“  ნოველის გმირი?    
11.              რამ შეუშალა ხელი შურისმაძიებელს?  რა  საერთო თვისება  აღმოაჩნდათ 
 მასა  და მოსაკლავად   შეგულებულს?
12.              მოთხრობილი ამბის შემდეგ მრავალი წელი  გავიდა.  რა  აინტერესებდა  მთელი
            ამ  ხნის  მანძილზე მთხრობელს? 
13.              განმარტეთ  ,,გოლგოთა“ პირდაპირი  და  გადატანითი  მნიშვნელობით      
         1.   _________________
         2.  __________________
14.              გაიხსენეთ მოთხრობა  ,,პატარა  ბიჭი  გოლგოთაზე“. როგორ   აღწერს  ბიჭი:  
1.      მამის  გარეგნობა____________(1)
2.      მამის  ხასიათს _____________(1)
15.  ,,და  უცებ  დაიჭირეს.  მამაც  დაიჭირეს, პაპაც და ბიძაც. დაიჭირეს მთელი ქვეყანაც.“ 
გადმოეცით  თქვენი  სიტყვებით   ოჯახისა და ქვეყნის  მდგომარეობა.  (2)
16.              როგორ  აისახა  ადამიანების ქცევაზე ქვეყანაში  გამეფებული შიში 
17.              რა  ამოიკითხა ბიჭმა  დასახიჩრებული მამის ღიმილში? 
  18.               რაზე მიგვანიშნებს მოთხრობის  სათაური? 





























1 комментарий: